Blogi
Onnellinen henkilöstö = Onnellinen organisaatio
Miten hyödyntää videoita koulutuksissa?
Moni organisaatio on ottanut viimeisten vuosien aikana käyttöönsä oman verkko-oppimisalustan. Osalla oppimisympäristön pyörittämiseen on rekrytoitu oma työntekijä, osa siirtää koulutuksia verkkoon oman työn ohella ja osa puolestaan ulkoistaa koulutusten rakentamisen kokonaan ulkopuoliselle. Tässä vaiheessa vastaan tulee kysymys: Miten hyödyntää videoita koulutuksissa?
Miksi videot kannattaa ottaa osaksi perehdytystä?
ita animoidut videot tai verkko-oppiminen tuovat organisaatiolle. Maailma on muuttunut paljon siitä, miten perehdytys hoidettiin 90-luvulla, joten miksi niin monessa organisaatiossa perehdytystapa on silti pölyttynyttä monen vuosikymmenen takaista tyyliä? Olisiko aika ottaa askel kohti tätä päivää?
Perehdytyksen 3 sudenkuoppaa
“Perehdytys on tyypillisesti vähiten huomiota ja arvostusta saavien HR-prosessien listalla” – huonosti suunniteltu perehdytys tuo työnantajalle turhia lisäkustannuksia, joten sen takia väite kuulostaa hyvin oudolta, koska tuskin mikään yritys tahtoo heittää hukkaan euroja. Perehdytyksen pitäisi olla se osa-alue joka saa paljon huomiota sekä arvostusta.
Muutosviestinnän onnistuminen vaatii selkeät pääviestit ja riittävän toiston
“Tieto ei kulje”. Tuskin on olemassa organisaatiota, joka ei olisi koskaan saanut kuulla tätä kommenttia henkilöstökyselyssään. Miten niin tieto ei kulje? Onhan meillä intrassa uutisia useita kertoja viikossa ja henkilöstöinfokin pidetään joka kvartaalilla. Miksi tämä ei riitä? Miksi viestintä tarvitsee toistoa?
Sisäisen viestinnän kehittäminen: 8 vinkkiä, miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa hyödyntää videoita
Sisäinen viestintä on asia, jossa on todella haastavaa täysin onnistua. Ei ole olemassa yritystä, jonka kaikki työntekijät olisivat riemusta kiljuen valmiita ylistämään, kuinka hyvin tieto heidän työpaikallaan kulkee ja kuinka loistavasti he ovat perillä yrityksen strategiasta.
Sisäinen viestinnän ei aina tarvitse olla pelkkää tekstiä, vaan siihen olisi hyvä lisätä videoita parantamaan sanoman vaikuttavuutta. Lue, miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa hyödyntää videoita.
Viestintä tarvitsee toistoa
“Tieto ei kulje”. Tuskin on olemassa organisaatiota, joka ei olisi koskaan saanut kuulla tätä kommenttia henkilöstökyselyssään. Miten niin tieto ei kulje? Onhan meillä intrassa uutisia useita kertoja viikossa ja henkilöstöinfokin pidetään joka kvartaalilla. Miksi tämä ei riitä? Miksi viestintä tarvitsee toistoa?
Miksi sisäinen tiedote ei enää riitä?
Maailma on ottanut järisyttävän suuren digiloikan viimeisen kymmenen vuoden aikana. Vauhti vain kiihtyy, sillä työelämään on kovaa vauhtia siirtymässä ensimmäinen diginatiivien sukupolvi, joka on…
Työyhteisöviestintää tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan
Palaamme tuskin koskaan enää maailmaan, jossa organisaation kaikki työntekijät työskentelevät saman katon alla kahdeksan tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa. Suomen Yrittäjien kesäkuussa 2021 julkaiseman…
Ennakointi ja suunnan näyttäminen viestinnällä – miten päästä kohti haluttua tavoitetta?
Esimiehen tärkein tehtävä on näyttää suuntaa ja pitää huolta ihmisistä.
Aktiivisella tilanneviestinnällä varmistamme, että tekeminen vie yritystä oikeaan suuntaan kohti strategisia tavoitteita. Hyvä viestintä tavoittaa koko henkilöstön, on ajantasaista ja aktiivista sekä helposti löydettävissä.
ARVOT ARJESSA – Näkyvätkö arvot arjessamme vai ovatko ne vain johdon sanahelinää?
Yrityskulttuurimme pohjautuu arvoihimme ja arvot ohjaavat tekemistämme tiedostimme sitä tai emme.
Arvojen toteutumista työsuhteen elinkaaren eri vaiheissa kannattaa pohtia käytännön kysymysten kautta.
8 syytä, miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa hyödyntää videoita
Sisäinen viestintä on asia, jossa on todella haastavaa täysin onnistua. Ei ole olemassa yritystä, jonka kaikki työntekijät olisivat riemusta kiljuen valmiita ylistämään, kuinka hyvin tieto heidän työpaikallaan kulkee ja kuinka loistavasti he ovat perillä yrityksen strategiasta.
Sisäinen viestinnän ei aina tarvitse olla pelkkää tekstiä, vaan siihen olisi hyvä lisätä videoita parantamaan sanoman vaikuttavuutta. Lue, miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa hyödyntää videoita.
Sisäinen viestintä tarvitsee tarinoita
Kuvittele tilanne, jossa yrityksellänne on edessä suuri muutos. Markkinatilanne on muuttunut ja tutulle kentälle on ilmaantunut uusi kilpailija. Kilpailija uhkaa viedä asiakkaat modernilla keksinnöllä,…