Blogi
Onnellinen henkilöstö = Onnellinen organisaatio
Tulevaisuuden taidot auttavat tavoitteisiin pääsemisessä, case: Mediatili
Mediatilillä uskotaan siihen, että tulevaisuuden taidot auttavat tavoitteisiin pääsemisessä. Yhdessä eFacen kanssa Mediatili on toteuttanut koulutusta animoiduilla videoilla, verkkokoulutuksilla ja työpajoilla.
6 syytä – miksi hyödyntää animoituja videoita turvallisuuskoulutuksissa
Työturvallisuus on ensiarvoisen tärkeää missä tahansa työympäristössä. On olennaista varmistaa, että työntekijät ymmärtävät riskit ja turvallisuusvaatimukset sekä osaavat toimia turvallisesti kaikissa tilanteissa. Perinteisesti työturvallisuuskoulutukset…
5 syytä – miksi hyödyntää animoituja videoita perehdytyksessä
Onnistunut perehdytys on tärkeää, mutta rehellisesti sanottuna, se voi olla kuivaa kuin paahtoleipä ilman voita. Kuka haluaa istua tuntikausia kuuntelemassa PowerPoint-esityksiä ja esitelmiä? Ei…
Perehdytyksen sanakirja
Tämä blogi tarjoaa kattavan perehdytyksen sanakirjan, minkä avulla ratkaiset epäselviä kummalliseltakin tuntuvia trendisanoja ja olet taas sisällä keskusteluissa.
Miten hyödyntää videoita koulutuksissa?
Moni organisaatio on ottanut viimeisten vuosien aikana käyttöönsä oman verkko-oppimisalustan. Osalla oppimisympäristön pyörittämiseen on rekrytoitu oma työntekijä, osa siirtää koulutuksia verkkoon oman työn ohella…
Perehdytyksen 3 sudenkuoppaa
“Perehdytys on tyypillisesti vähiten huomiota ja arvostusta saavien HR-prosessien listalla” – huonosti suunniteltu perehdytys tuo työnantajalle turhia lisäkustannuksia, joten sen takia väite kuulostaa hyvin…
Muutosviestinnän onnistuminen vaatii selkeät pääviestit ja riittävän toiston
“Tieto ei kulje”. Tuskin on olemassa organisaatiota, joka ei olisi koskaan saanut kuulla tätä kommenttia henkilöstökyselyssään. Miten niin tieto ei kulje? Onhan meillä intrassa…
Sisäisen viestinnän kehittäminen: 8 vinkkiä, miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa hyödyntää videoita
Sisäinen viestintä on asia, jossa on todella haastavaa täysin onnistua. Ei ole olemassa yritystä, jonka kaikki työntekijät olisivat riemusta kiljuen valmiita ylistämään, kuinka hyvin…
Viestintä tarvitsee toistoa
“Tieto ei kulje”. Tuskin on olemassa organisaatiota, joka ei olisi koskaan saanut kuulla tätä kommenttia henkilöstökyselyssään. Miten niin tieto ei kulje? Onhan meillä intrassa…
Miksi sisäinen tiedote ei enää riitä?
Maailma on ottanut järisyttävän suuren digiloikan viimeisen kymmenen vuoden aikana. Vauhti vain kiihtyy, sillä työelämään on kovaa vauhtia siirtymässä ensimmäinen diginatiivien sukupolvi, joka on…
Työyhteisöviestintää tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan
Palaamme tuskin koskaan enää maailmaan, jossa organisaation kaikki työntekijät työskentelevät saman katon alla kahdeksan tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa. Suomen Yrittäjien kesäkuussa 2021 julkaiseman…
Ennakointi ja suunnan näyttäminen viestinnällä – miten päästä kohti haluttua tavoitetta?
Esimiehen tärkein tehtävä on näyttää suuntaa ja pitää huolta ihmisistä.
Aktiivisella tilanneviestinnällä varmistamme, että tekeminen vie yritystä oikeaan suuntaan kohti strategisia tavoitteita. Hyvä viestintä…
ARVOT ARJESSA – Näkyvätkö arvot arjessamme vai ovatko ne vain johdon sanahelinää?
Yrityskulttuurimme pohjautuu arvoihimme ja arvot ohjaavat tekemistämme tiedostimme sitä tai emme.
Arvojen toteutumista työsuhteen elinkaaren eri vaiheissa kannattaa pohtia käytännön kysymysten kautta.
8 syytä, miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa hyödyntää videoita
Sisäinen viestintä on asia, jossa on todella haastavaa täysin onnistua. Ei ole olemassa yritystä, jonka kaikki työntekijät olisivat riemusta kiljuen valmiita ylistämään, kuinka hyvin…
Sisäinen viestintä tarvitsee tarinoita
Kuvittele tilanne, jossa yrityksellänne on edessä suuri muutos. Markkinatilanne on muuttunut ja tutulle kentälle on ilmaantunut uusi kilpailija. Kilpailija uhkaa viedä asiakkaat modernilla keksinnöllä,…
Näin hyödynnät videoita sisäisessä viestinnässä – 5 vinkkiä vaikuttavampaan työyhteisöviestintään
Sisäinen viestintä on monesti haastavaa, mutta jokaisen organisaation pitäisi siinä kuitenkin onnistua. Jos sisäisessä viestinnässä ei onnistuta, on vaikea onnistua missään muussakaan. Sisäinen viestintä…