Blogi

Onnellinen henkilöstö = Onnellinen organisaatio

Perehdytyksen 3 sudenkuoppaa

“Perehdytys on tyypillisesti vähiten huomiota ja arvostusta saavien HR-prosessien listalla” – huonosti suunniteltu perehdytys tuo työnantajalle turhia lisäkustannuksia, joten sen takia väite kuulostaa hyvin oudolta, koska tuskin mikään yritys tahtoo heittää hukkaan euroja. Perehdytyksen pitäisi olla se osa-alue joka saa paljon huomiota sekä arvostusta.
Lue lisää Perehdytyksen 3 sudenkuoppaa

Muutosviestinnän onnistuminen vaatii selkeät pääviestit ja riittävän toiston

“Tieto ei kulje”. Tuskin on olemassa organisaatiota, joka ei olisi koskaan saanut kuulla tätä kommenttia henkilöstökyselyssään. Miten niin tieto ei kulje? Onhan meillä intrassa uutisia useita kertoja viikossa ja henkilöstöinfokin pidetään joka kvartaalilla. Miksi tämä ei riitä? Miksi viestintä tarvitsee toistoa?
Lue lisää Muutosviestinnän onnistuminen vaatii selkeät pääviestit ja riittävän toiston
eFace

Sisäisen viestinnän kehittäminen: 8 vinkkiä, miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa hyödyntää videoita

Sisäinen viestintä on asia, jossa on todella haastavaa täysin onnistua. Ei ole olemassa yritystä, jonka kaikki työntekijät olisivat riemusta kiljuen valmiita ylistämään, kuinka hyvin tieto heidän työpaikallaan kulkee ja kuinka loistavasti he ovat perillä yrityksen strategiasta. Sisäinen viestinnän ei aina tarvitse olla pelkkää tekstiä, vaan siihen olisi hyvä lisätä videoita parantamaan sanoman vaikuttavuutta. Lue, miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa hyödyntää videoita.
Lue lisää Sisäisen viestinnän kehittäminen: 8 vinkkiä, miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa hyödyntää videoita

Viestintä tarvitsee toistoa

“Tieto ei kulje”. Tuskin on olemassa organisaatiota, joka ei olisi koskaan saanut kuulla tätä kommenttia henkilöstökyselyssään. Miten niin tieto ei kulje? Onhan meillä intrassa uutisia useita kertoja viikossa ja henkilöstöinfokin pidetään joka kvartaalilla. Miksi tämä ei riitä? Miksi viestintä tarvitsee toistoa?
Lue lisää Viestintä tarvitsee toistoa

Ennakointi ja suunnan näyttäminen viestinnällä – miten päästä kohti haluttua tavoitetta?

Esimiehen tärkein tehtävä on näyttää suuntaa ja pitää huolta ihmisistä. Aktiivisella tilanneviestinnällä varmistamme, että tekeminen vie yritystä oikeaan suuntaan kohti strategisia tavoitteita. Hyvä viestintä tavoittaa koko henkilöstön, on ajantasaista ja aktiivista sekä helposti löydettävissä.
Lue lisää Ennakointi ja suunnan näyttäminen viestinnällä – miten päästä kohti haluttua tavoitetta?
eFace

8 syytä, miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa hyödyntää videoita

Sisäinen viestintä on asia, jossa on todella haastavaa täysin onnistua. Ei ole olemassa yritystä, jonka kaikki työntekijät olisivat riemusta kiljuen valmiita ylistämään, kuinka hyvin tieto heidän työpaikallaan kulkee ja kuinka loistavasti he ovat perillä yrityksen strategiasta. Sisäinen viestinnän ei aina tarvitse olla pelkkää tekstiä, vaan siihen olisi hyvä lisätä videoita parantamaan sanoman vaikuttavuutta. Lue, miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa hyödyntää videoita.
Lue lisää 8 syytä, miksi sisäisessä viestinnässä kannattaa hyödyntää videoita

Suosituimmat blogit

Tilaa vinkit HR- ja viestinnän ammattilaiselle